פרוטוקול ישיבת מנהלת הארזים – 17.7.2013

נוכחים: דני שוקרון, עדו רעם, חיים רוטנברג, איתמר אלבז, אביגיל ון קרפלד, ישראל ואיטה גנץ, ינון ולר.
1.      דניאל שוקרון עדכן את הנוכחים בנוגע לפגישה עם נציגי חברת החשמל שבקשו לבדוק אפשרות להשתלב בתכנון.  חברת חשמל מחזיקה בבעלות על מגרש  בקצה התוכנית, עליו עמדת תחנת החשמל הישנה, שהושבתה לפני שנים. לכאורה יש ביננו לבין חברת החשמל מפגש אינטרסים. החברה מבקשת לממש את הפוטנציאל הכלכלי של הקרקע ואילו מבחינתו צירוף של המגרש יכול לשפר את הפרויקט ובמיוחד להקל על תהליך הבנייה. הרווח שלנו יהיה בכך שתחילת הבנייה יכולה להיות על המגרש של חברת החשמל, הרחק מהבניינים שלנו. היזם יוכל לקבל מגרש פנוי, ללא דיירים, מה שצפוי להוזיל את עלויות הבנייה ולפשט את התהליך הלוגיסטי. בפגישה קיבלו נציגי החברה עדכון על הפרוייקט ואנחנו ממתינים לתשובתם.
2.      שלשום (15.7) הוגש תיק הפרוייקט למיון שני בועדה הבינמשרדית שמאשרת פרויקטים לפינוי-בינוי. שוקרון הציג מספר מסמכים מהתיק, כולל מכתב של ראש העיר ומהנדס העיר שסומכים ידיהם על הפרוייקט, דוחות כלכליים, מכתבים ממשרדים ממשלתיים ועוד. כן הוצג סעיף תקציבי של ועדת הכספים של העירייה למימון ראשוני של תכנון הפרוייקט בסכום של 64,000  שקלים. סכום זה יאושר לאחר קבלת האישור מהועדה הבינמשרדית. לבקשת החברים יועבר חלק מהחומר לסריקה באתר האינטרנט כדי שציבור בעלי הדירות יהיה מעודכן בהתקדמות הרבה. שוקרון לסיכום: "הדברים זזים טוב וזזים מהר במיוחד בעבור מי שמכיר את הבירוקרטיות הממשלתיות. יישר כוח לעמית פוני מהרשות לפיתוח ירושלים ולצוות שלנו  – קרלוס האדריכל, עופר השמאי, ינון, יועץ התנועה ועו"ד שגיא תירוש.
3.      נערך דיון בנושא תהליכי ההסמכה של המנהלת, כדי שתהפוך לגוף רשמי בעל יכולת קבלת החלטות. כזכור, על פי ייעוץ משפטי שקיבלנו, כל כניסה תמנה נציג למנהלת שתפעל תחת תקנון הבתים המשותפים(הקישו לקריאת התקנון). מתחת למנהלת המורחבת, שתקבל ברוב קולות את ההחלטות המכריעות, יפעל קבינט שיקבל החלטות שוטפות. איתמר אלבז הציע שבקבינט תהיה החלוקה הבאה: 2 נציגים לכל בניין, מלבד לבניין 12 שיקבל 3 נציגים בגלל ריבוי הכניסות בבניין (7 כניסות לעומת 3-4 בשאר הבניינים). ההצעה התקבלה. החברים העירו עוד מספר הערות על מבנה המנהילת:
א.       האחריות להתעדכן בנעשה ולהיות מעורבים תהיה גם על בעלי הדירות. נפעל על פי עקרון "שתיקה כהסכמה" כניסה שלא תשלח נציג לישיבת מנהלת תחשב כאילו הסכימה להחלטות שהתקבלו.
ב.       מועדי הישיבות יתפרסמו באתר והן פתוחות לבעלי הדירות, אך זכות ההצבעה תשמר לנציגים בלבד.
ג.        אביגיל ון קרפלד ועדו רעם העבירו מסמך עם הערות שלהם למסמכים שחיבר היועץ המשפטי,עו"ד שרגא תירוש. שוקרון קיבל על עצמו להעביר את הערות לעו"ד כדי לקבל את תשובותיו.
4.      סוכם: כל כניסה צריכה לקבוע אסיפה שאליה יזומנו כל בעלי הנכסים כדי לבחור את נציגיהם. את האסיפה יש לנהל על פי מסמך הפרוטוקול שהועבר על ידי עו"ד תירוש. את הזימונים לישיבה יש לשלוח אישית ולפרסם על לוחות המודעות 14 ימים לפני הפגישה. הפגישות יעשו בשבוע האחרון של אוגוסט. לאחר מכן יבחר הקבינט יבחר מקרב נציגי הכניסות. כל זאת במטרה שעד לחגים תהיה מנהלת חוקית לניהול הפרוייקט. דייר שלא יגיע לאסיפה יכול להעביר את הצבעתו באמצעות יפויי כוח.
5.      נערך דיון במצב ההחתמות על הטופס של משרד השיכון. בזכות פעולה נמרצת של עדו רעם הגענו ל-82 אחוז, שהם 126 מבעלי הדירות שחתמו על טופס הסכמה עקרוני לפרוייקט. סוכם שיש לעשות מאמץ להגיע ולנסות להחתים את 28 הדיירים האחרונים.
רשם: ניר חסון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*